بـ ران ــا

یا ایها الغریب سلام ای برادرم

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ


دریافت

***

یک اربعین گذشته و زینب رسیده است

بالای تربتی که خودش آرمیده است

یا ایها الغریب  سلام ای برادرم

ای یوسفی که گرگ پیرهنت را دریده است

ازشهر شامِ کینه، رسیده مسافرت

پس حق بده که چنین داغدیده است

احساس میکنم که مادرم اینجا نشسته است

در کربلا نسیم مدینه وزیده است

بر نیزه بودی  و به سرم بود سایه ات

با این حساب کسی زینبت را ندیده است

این گل بنفشه های  تن و چهره ی کبود

دارد گواه ، زینبتان داغدیده است

توطعم خیزران و سنگ ها و خواهرت

طعم فراق و غربت و غم را چشیده است

آبی به کف گرفته و رو سوی علقمه

با آه می رود سکینه  و خجلت کشیده است

این دختر شماست  که خواستند کنیزیش ....

لکنت گرفته است و صدایش بریده است

نیزه نشین شد حضرت سقا  و اهلبیت

زخم زبان زهر کس و ناکس شنیده است

***

گفتی رقیه ... گفت نمی آیم عمه جان!

در شام ماند و شهر جدید آفریده است

***

راز جاودانگی امام حسین علیه السلام در آن است که تمام عشقهای کوچکتر را به پای بزرگترین عشقی که می توان متصور شد ریخت ... 

نظرات  (۱۳)

ما چله نشین شب یلدای ظهوریم
ما منتظر نوبت برپایی نوریم
ما محو جمال پسر فاطمه هستیم
شب زنده نگهدار به یلدای حضوریم
"برای ظهورش دعا کنیم"
اللهم عجل لولیک الفرج انشاء الله
پاسخ:
یا الثارات الفاطمه(س)
سلام یلدای امسال را با کاروان حسین خواهیم گذراند ....
پاسخ:

شب یلدا قدم آرام بردار 

کمی احترام مانگهدار


تو میبینی ربابم غصه دار است

بنی هاشم هنوز داغدار است


صدای العطش در گوش مانده

بدنها بی کفن هر گوشه مانده


شب یلدا تو چله نشین باش

سیه پوش غم سالار دین باش

۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۷ وخدایی که دراین نزدیکیست
ما چله نشین شب یلدای ظهوریم
ما منتظر نوبت برپایی نوریم
ما محو جمال پسر فاطمه هستیم
شب زنده نگهدار به یلدای حضوریم
"برای ظهورش دعا کنیم"
پاسخ:

پای یلدای دلت یواشکی زمزمه کن

زیر لب یه یادی از نور دل فاطمه کن


...

۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۵:۵۸ وخدایی که دراین نزدیکیست
صبرم از کاسه دگر لبریز است
اگر این جمعه نیاید چه کنم ؟!

آن قدر من خجل از کار خودم
اگر این جمعه بیاید چه کنم ؟! " ... :
پاسخ:

اگر این جمعه بیاید ...


...

کوچه به کوچه پشت نی از بس دویده ام

باور نمی کنم سر قبرت رسیده ام

مهمان خسته آمده از جا بلند شو

دیگر توان نمانده مرا قد خمیده ام

چشمی نمانده تا که تماشا کنم تو را

سویی نمانده بهر من ای نور دیده ام

شاید نمی شناسی مرا پیر تر شدم

من زینبم که داغ غمت را کشیده ام

لطفی کن و کنار خودت دفن کن مرا

دیگر حسین به جان خودت من بریده ام
پاسخ:
دیگر حسینـــ به جان خودت منــ بریده ام
سلام حاجی التماس دعا
پاسخ:

سلام

محتاجیم برادر

۲۹ آذر ۹۲ ، ۰۱:۱۵ زهرا _الف_
شکر ِ خـُدا مسآفر ِ کربُبلآ شدم ...

.
.
.
.

کآش میشد این شعر .. همصدآی ِ دل ِ جآ مآنده شود ...

[گریه]
پاسخ:

می شود ان شاالله

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۰۷ آنتی زیون
سلام
ممنون بسیار زیبا بود . دانلود کردم .
التماس دعا
پاسخ:

سلام

خواهش

محتاجم.

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۴۵ یک سبد سیب
قصه ی عشق ِ ما رو ، کوفی ها که شنیدند

سر منو شکستنــــد...
سر تو رو بریــــدنــــــد...

یا حسین(ع)
یا زینب(س)...
پاسخ:
سلام بر خون خدا
۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۴۱ وخدایی که دراین نزدیکیست
:(
....

التماس دعا
پاسخ:

منم همینجور

سلام بی نظیره
یا قاضی الحاجات..../
پاسخ:

سلام

سفر کربلا 

چقدر حرف دلم را به جاده ها بزنم

اجازه هست کمی حرف با شما بزنم؟

اجازه هست کمی درد و دل کنم یا نه؟

اجازه هست که قید خودم را بزنم؟

بنا نبود که نیایی خدا وکیلی آقا

چقدر دست به دامان ندبه ها بزنم



دلم قرار ندارد خودت که می دانی

چقدر مانده همینطور دست و پا بزنم

ببین به جان عزیزت قسم کم آوردم

بعید نیست همین روزها که جا بزنم

اگر دروغ نگویم فقط کمی مانده

رکورد مردم نامرد کوفه ر بزنم

خدا کند که بیایی وگرنه از سمت

کدام پنجره باید تو را صدا بزنم؟

به بازگشت من آقا دگر امیدی نیست

مگر دوباره سری رو به کربلا بزنم

سلام
منتظر حضورتون هستیم
پاسخ:

سلام

قشنگه.

شعر خیلی خیلی قشنگه
رقیه دختر عشق
پاسخ:

دست شاعرش درد نکنه


رقیه مثال مــــــــادر عـشـقــ ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی