بـ ران ــا

وسوسۀ شیطانی

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ق.ظ

از زبان شیخ حسین انصاریان

 زمانی استاد ابوالقاسم بنا در خانۀ ما بنایی می کرد . او در حین کار مطلب جالبی برایم تعریف کرد و گفت : « روزی شخصی بر ضد حاج آقا برهان حرفهایی به من زد و مرا نسبت به او مردد ساخت ، تا این که نماز جماعت آنجا را ترک کردم . طبق معمول که اگر کسی به مسجد نیاید، در اولین فرصت آقای برهان در خانه اش را زده ۀ احوالش را می پرسد ، پس از چندی حاج آقا به در خانۀ ما آمده ، گفت : چه شده ، گرفتاری ، مشکلی داری ، چرا مسجد نمی آیی ؟ من عذر آوردم که حالم خوب نیست . ولی خیلی ناراحت بودم . دو سه مسجد دیگر هم رفتم ، اما آنها را نمی پسندیدم . یک شب که عذاب وجدان خیلی به من فشار آورده بود، نصف شب به شدت گریه کردم . سپس به سادگی خطاب به خداوند عرض کردم : خدایا ، اگر این آقا شیخ علی اکبر برهان مورد تأیید توست ، به من بنمایان ، اگر هم نیست باز به من بنمایان . 
خوابیدم و در خواب دیدم که سر تا پا بدن و لباسم ، همه پر از نجاست شده و خیلی وحشت داشتم که مردم مرا با این حال  و روز ببینند . با اضطراب و عجله به این طرف و آن طرف می دویدم تا شاید حمام یا حوض آبی پیدا کنم . ناگاه چشمم به یک حمام افتاد و خیلی خوشحال شدم وارد حمام شدم ، دیدم کسی نیست با عجله خود را به زیر دوش رساندم و شیر را باز کردم . با کمال تاسف دیدم آب ندارد. فوری به زیر دوش دیگر رفتم ، آب نداشت . سومی هم همین طور . دیگر داشتم دیوانه می شدم . یک دفعه دیدم حاج آقا برهان آمد و گفت : اوستا عباس چه شده بابا ؟ خیلی نرم حرف زد : گفتم : ببخشید آقا ، من تمام بدن و لباسم آلوده به نجاست شده است . فرمود: ناراحت نباش ، الان پاک می شوی . خودش آمد و شیر آب را باز کرد. مثل آبشار آب بر سرم فرو ریخت . گفت : دیگر نگران نباش پاک می شوی . از خواب پریدم . فهمیدم آن وسوسه ، رذایل شیطانی و خباثت باطنی بوده که از جانب آن فرد بدگو به من سرایت کرده ، اکنون نیز محبت و بزرگواری مرحوم برهان مرا پاک کرده است . 
صبح به مسجد رفتم . حاج آق وقتی مرا دید به گرمی استقبال کرد و بدون این که خوابم را تعریف کنم ، گفت : من خوشحالم که می بینم راحت هستی . من طاقت نیاوردم و خوابم را برایش تعریف کردم . 

نظرات  (۱)

۰۶ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۴ محمدرضا محمودی
باسلام
مطلب شما در وبسایت "منور"منتشر شد.
لینک انتشار:http://monavar.net/%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%80-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86%DB%8C/

(کانون فرهنگی شهید سجادیان)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی