بـ ران ــا

من پیامبر نیستم جوان

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ

گفتم : «لعنت بر شیطان!»

لبخندی زد!
پرسیدم: «چرا می خندی؟»

پاسخ داد:«از حماقت تو خنده ام می گیرد»

پرسیدم: «مگر چه کرده ام؟»

گفت: «مرا لعنت می کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام»

با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می خورم؟!»

جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای.

نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند.»

پرسیدم: «پس تو چه کاره ای؟»

پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد

؛ فعلاً برو سواری بیاموز. در ضمن این قدر مرا لعنت نکن!

گفتم: «پس حداقل به من بگو چگونه اسب نفسم را رام کنم؟»

در حالیکه دور می شد گفت: «من پیامبر نیستم جوان …!»

**************************************************

نظرات  (۹)

۱۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۱۶ دلنــــــــامه
به قول دوستمون
بازهم لعنت بر شیطان
و باز هم
پاسخ:
...
أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ
أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ
إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ

وَأَنْ اعْبُدُونِی
هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ...

پاسخ:
ممنونم 
اما

بازم لعنت بر شیطان.


جالب بود. سپاس.
پاسخ:
خواهش.
کاش از یاد خدا غافل نشیم..
پاسخ:
ان شاالله که جز غافلان نباشیم.
سلام
عکس شیرینی بود با مطلب زیبا
پاسخ:

سلام

         ممنونم.

در تفسیر روح البیان آمده است که:
شیطان در وسوسه خود مراحلی را طی میکند. ابتدا به کفر دعوت میکند ، اگر موفق نشد، به بدعت، اگر موفق نشد، به گناهان کبیره، اگر موفق نشد، به گناهان صغیره، اگر موفق نشد، به کارهای مباح به جای عبادات و اگر باز هم موفق نشد، به عباداتی دعوت میکند که پایین تر است، تا شخص از مرحله بالاتر باز بماند.
پاسخ:

احسنت.

           عالی بود.

باید از نفس گذشت ...باید در بند خدا بود...باید به شیطان بی اعتنا بود ...
شیطا ن لعنتی ! فقط پیشنهاد میده...نفس سرکشه...با یادخدا میشه رامش کرد ...
پاسخ:
احسنت برادر یاد خدا ...
سلام داداشی

نفس آخرش نفهمیدم چجوری باید رام کنم
پاسخ:

سلام

         یاد خدا و ذکر عملی بهترین راه حل 


قبلا که ...

به روزم با
ببین ......
پاسخ:
آمدم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی